Fatih İlkokulu AB’ye Açıldı « Habersiz Gazetesi

SON DAKİKA

Fatih İlkokulu AB’ye Açıldı

Bu haber 23 Ekim 2019 - 1:26 'de eklendi ve 50 kez görüntülendi.

Eğitim kurumları da yurt dışında boy göstermeye başladı. Arnavutköy Fatih İlkokulu eski Okul Müdürü Recep Tosuncuk 2015 yılında Erasmus+ Projesi’ne katılarak Arnavutköy’de bir ilki başarmıştı. Geleneği bozmayan Fatih İlkokul’u bu yılda  Ali Karaaslan öncülüğünde başarı rüzgârını estirmeye devam ediyor.

GEZEGENİ KURTARACAKLAR

Arnavutköy Fatih İlkokul Öğretmeni ve Projenin Koordinatörü Ali Karaaslan gazetemize açıklamalarda bulunarak, geçmişte neler yaptıklarını ve önümüzdeki süreçe ilgili şu bilgileri verdi:

“Arnavutköy Fatih İlkokulu olarak Avrupa birliği Ulusal Ajansının desteklediği KA 219 Erasmus+ Projesini ilk defa 2015 yılında uygulamaya başladık. Let’s Save The Life On Our Planet Projesiyle adım attığımız bu süreçte birçok ortak ülke ile birlikte çalışma fırsatı elde ettik. Bu projeyi ortaklaşa yürüttüğümüz ülkeler İtalya, Slovakya, İspanya ve Yunanistan’dı. Bu projeye başlarken belli başlı amaçlar ve hedefler koyduk. Gezegenimizdeki hayatları birlikte nasıl kurtarabiliriz bunun araştırması için paydaş ülkelerle çalışma deneyimi elde ettik. Daha temiz bir gezegen, çevreye daha duyarlı bir eğitim öğretim modeli geliştirmek için yola çıktık. Bu süreçte ilk projemiz olmasına rağmen olumlu geri dönüşler aldık ve bundan sonraki projelerimiz için bir başucu rehberi oldu.”

ÖĞRENCİLER EĞLENEREK ÖĞRENİYOR

İkinci Projemizin ismi “LET´S PLAY AND LEARN TOGETHER” olduğunu ifade eden Ali Karaaslan, yol haritasını şöyle açıkladı:

“Bu projede ortaklarımız Hırvatistan, Portekiz, Slovakya’ydı. Bu proje ile geleneksel, kalıplaşmış klasik eğitim öğretim metotlarının yerine çocuklarda hem oynayarak hem eğlenerek yeni öğrenmelere yol açmak amaç edinildi. Bunu yaparken de dünyanın ortak dili olarak kabul edilen İngilizce lisanının kullanılması temel hedef edinildi. İkincisini yaptığımız LET´S PLAY AND LEARN TOGETHER adlı projemizin 1. Projemiz olan Let’s Save The Life On Our planet adlı projemizden farkı 4-12yaş öğrenci hareketliliği olmasıdır. Bu tip projelerde dünyanın ortak dili olarak kabul edilen İngilizce lisanının hem oyun oynayarak hem de CLIL yöntemini kullanarak (CLIL: Content and Language IntegratedLesson) Finlandiyalı eğitimci David Marsh tarafından bulunmuş bir öğretim yöntemidir. Uygulanışı şu şekilde olmaktadır. Branş dersleri öğretimi sırasında anadilin ve yabancı dilin birlikte kullanılmasına dayanıyor. Burada anlatılmak istenen yabancı dil kullanımı ve bütün dersi İngilizce anlatmak değil burada ders anlatılırken bazı terimleri İngilizce söylemek ve direktiflerin bir kısmını İngilizce vermek gibi… (amacı konuyu ve İngilizceyi aynı anda çocuklara öğretmek.) Bu proje kapsamında İngilizce ve diğer ortak ülkelerin dillerini öğrenmek için proje ortaklarımız ile eğlenceli oyunlar, bilmeceler, şarkılar, danslar, tekerlemeler ve resimler kullanarak daha kolay ve eğlenceli bir biçimde öğrenmiş olduk. Projenin ikinci yılında ortak olduğumuz diğer ülkeleri ülkemizde ağırlamanın mutluluğunu ve gururunu aynı anda yaşadık. Ülkemiz ve okulumuzdaki eğitim öğretim sürecini yerinde görme, izleme şansları oldu.”

PAYDAŞLARLA FARKIL SUNUM

“Okulumuzda öğrencilerimizle birlikte eğitim öğretim metotlarımızı diğer paydaş ülkelerden gelen misafirlerimize sunma şansı elde ettik” diyen Ali Karaaslan, “Daha sonra sırasıyla ilçe kaymakamımıza, belediye başkanımıza ve ilçe milli eğitim müdürlüğümüze ziyaretler düzenleyerek hem tanışma hem de proje hakkında bilgi alışverişinde bulunma fırsatı sunmuş olduk. Aynı zamanda İstanbul’un tarihi ve kültürel yerlerini gezdirerek misafirlerimize keyif dolu anlar yaşattık. Ülkemizin misafirperverliğini elimizden geldiğince onlara hissettirmeye gayret ettik. Ülkemize gelen Proje koordinatörünün ‘Bu Türkiye’ye üçüncü gelişim ilk defa içeriği bu kadar zengin ve anlamlı olan proje gördüm’ demesi proje çalışmalarında ne kadar doğru yolda olduğumuzu bizlere gösterdi. Ortaklarımızın bu süreçte oluşan samimiyet ve dostluğa binaen sordukları sorularla bizler ve tarihimiz hakkında ne kadar yanlış ve aynı zamanda ne kadar önyargılı olduklarını fark ettik. Bu merak edilen noktaları imkan ve bilgilerimiz dahilinde açıklamaya çalıştık. Bu gibi engellerin tanıtım ve reklamlarla değil dostluk köprüleri ile aşılacağını bir kere daha öğrenmiş olduk” dedi.

HEM ÖĞRENİYORLAR, HEM ÖĞRETİYORLAR

Yürüyen roje sürecinde edinilen tecrübe ve deneyimlerle kat edilen bu mesafeyle üçüncü bir proje yapma fikri hasıl olduğunu söyleyen Proje Koordinatörü Ali Karaaslan sözlerini şöyle tamamladı:

“Ourcountry, yourcountry Projesi, kapsamında ‘Bizim ülkemiz, sizin ülkeniz’ sloganıyla hazırladığımız bu projeyi Slovakya koordinatörlüğünde ve eTwinnin projesinde ortak koordinatör olarak yapmaya karar verdik. Yeni katılan ortak ülkelerimiz ise İtalya, İspanya ve Macaristan oldu. Projeye eklediğimiz yenilik, öğrenci eğitimi ve hareketliliğine ek olarak öğretmen eğitimi aktiviteleri oldu. Bu sayede öğretmenlerimiz, ülkeler arasındaki eğitim ve birikim alışverişinde bulunmuş olacaktır. Fatih İlkokulu olarak ilk hareketliliğimiz olan Macaristan için gerekli hazırlıkları yapmaya başladık. Yeni ortaklarımızla tanışmayı ve birlikte çalışmayı yeni bir heyecanla bekliyoruz.”

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.