SOSYAL MEDYA ŞEBEKLERİ « habersiz.com.tr

17 Mayıs 2022 - 01:28

SOSYAL MEDYA ŞEBEKLERİ

SOSYAL MEDYA ŞEBEKLERİ
Son Güncelleme :

24 Mart 2022 - 9:24

Gazetecilik piyonluk veya maşalık mesleği değildir. Yerel ve ulusal konularda cesaretli ve kararlı duruş ister…

SOSYAL MEDYA ŞEBEKLERİ GAZETECİ ROLÜNE GİRDİ.

Gazetecilik başka bir şey.

Bot hesaplar satın alıp, kendine gazeteci süsü verenler, ortada fink atanlarla doldu.

Gülücükler, emojiler ve şişirme bot beğeniler ile gazeteci olunmaz.

Bizim bir haberimizi beğenmek ve emoji koymak yürek ister. Bir haberin adli boyutuna da hep hazırız. Kamu yararı için yapılan iş gazetecilik.

Oynamak, zıplatmak, planlı parodi üretmek ise komedyenlik. Bu tipleri hiç kimse gazeteci olarak görmez.

He türlü yolu ve parayı meşru kılanlar  meydan da  kentin sorunlarına  dem vuruyor ise; gazetecilik ile irtibatlı olamaz. Bu şarlatanlığın damgası olur.

Cepleri doldurmak için girdikleri bu halleri içler acısıdır. Sosyal medyayı da iyice vıcık vıcık ettiler.

Usta  gazetecilere; fırsat bulunca sahte hesaplardan sosyal medya da efelik gösterenler ve saldıranlar bilinir…

Sadece cebini düşünen balon adamlar.

Bunlara cemiyette  itibar edilmez, adam yerine konulmaz.

Bol beğeni ve bot hesaplar ile takipçi  edinseler de; toplum da karşılıkları yoktur.

Usta  gazetecilere asla rakip olamazlar.

Siklet farkı var. Sözde gazeteciler bomboş adamlar.

Ey siyasetçiler,  ey milletim!  Bunlar kumpasçı, şantajcı, kolpacı ve dönek tiplerdir.

Her  ortamı  karıştırır, fitne üretir, dost ayağı ile yaklaşır ve altınızı oyarlar.

Bu tipler oruç tuttukları ile asla bayram etmezler. Sizinle dostlukları çıkarları bitinceye kadardır.

İnsanların günlük yaşam alanlarının  en önemli  ayaklarından birisi sosyal medya. Doğru kullanılırsa tabi ki…

Sosyal medya baskıcı yöneticilerin  en büyük korkulu rüyası haline gelmiş. 

Sosyal medya gücü tartışılmaz en büyük önemli bir güç halinde. İnsanların ulaşım araçları  facebook, Twitter, Youtube,  instangram  aynı anda kitlelere ulaşılmasına imkan sağlayan mecralardır.

Bu mecralarda zengin fakir gözetmeksizin  herkes kolay erişim ve derdini anlatma imkanı bulur. Kullanımı  basit,  düşük maliyetli, zaman ve mekan faktörü olmayan uygulamalar.

İnsanların günlük hayatlarında güncel olaylara daha hızlı vakıf olması, arkadaşlarla iletişim kurulması, görüşmeler, tartışmalar, istişareler, gruplar kurma, etkinlikler paylaşımı,  haberleşme, toplantılar, mitingler  gibi bir çok olaylarda hızlı ve etkin olarak kullanılmakta.

Bir çok ticari, eğitim, sağlık ve kültürel, sanat, örf- adetleri, gelenek ve görenekleri en hızlı kitlesel anlamda  insanlar birbirlerine ulaştırmakta. Çok hızlı bir iletişim ve kombinasyon merkezi oluşturmaktadırlar.

Sosyal medyanın önemini ve anlamını günümüzde göremeyen bir çok baskıcı rejimler  bu oluşuma  yenik düştüler. Kitlesel olayların meydana gelmesine engel olamamaktadırlar. İnsanlar bu mecralarda rehabilite oluyor.

Adalet ve yargı  ile gerekli bağ kuramayan, masum bir çok insan derdini  sosyal medya üzerinden duyurulması  en dikkat çeken durumdur. Halkın bildikleri ve tanıdıkları kişileri, doğru bir şekilde analiz etmesi ve sosyal medya üzerinden mazlumun yanında durması zalimleri çok rahatsız etmekte. Günümüzde halkın elinde sosyal medya bir anlam da yargılama enstrumanı durumunda. Bu noktada yargının dahi önüne geçmiş durumda. Yargıda hakkını arayamayanlar sosyal medya üzerinden hesaplaşabiliyorlar. Dünyanın neresinde bir olay olsa aynı anda duyulması kaçınılmaz vakadır.

Sosyal medya insanların çok kolay deşifre olacağı bir ağdır. Bu ağ yanlış yapanların en büyük korkulu rüyasıdır. Kul hakkı yiyenler, ihale satanlar, haraç  kesenler, SSK ödemeyenler, maaş vermeyenler, kumpasçılar, fırıldaklar,  taciz edenler, rüşvet alanlar ve verenler, baskı kuranlar, gizli kapaklı iş çevirenler, devletin parasını harcamak için kılıf bulanlar, her yıl aynı yolu söküp tekrar yapanlar, hayali fatura kesenler ve şantajcıların dikkat etmesi gereken konular.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.